Onderzoekjes

Nescafé: “kwaliteit van koffie op de werkvloer steeds belangrijker”

29 sep , 2016  

De Nederlandse werknemer stelt steeds hogere eisen aan de kwaliteit van koffie op het werk. De drie belangrijkste criteria hiervoor zijn: smaak (89%), geur (59%) en hoe de koffie eruitziet (33%). Dat blijkt uit de Nescafé Koffiemonitor, het jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat er vier typen koffiedrinkers op het werk te onderscheiden zijn. “De kwaliteit van een goede kop koffie op het werk wordt voor werknemers steeds belangrijker. Doordat mensen thuis en in de horeca een steeds hogere kwaliteit koffie gewend zijn, wordt de koffiedrinker kritischer op de smaak en de beleving van koffie op het werk. Hierdoor verleggen koffiedrinkers hun standaard, ook qua gevraagde koffievariaties”, zegt Laurent Willaerts, country business manager van Nestlé Professional Nederland. “De Nederlandse werknemer ontpopt zich meer en meer tot een echte koffiekenner. Nescafé werkt continu aan innovaties om altijd de beste koffie op de werkvloer te kunnen bieden die voldoet aan de verwachtingen van werknemers.”

Types
De Nescafé Koffiemonitor heeft vier verschillende typen koffiedrinkers op de werkvloer ontdekt:

  1. De koffieconnaisseur (33%): dé koffiekenner op de werkvloer die koffie het liefst altijd vers gezet drinkt en vooral let op goede kwaliteit en smaak.
  2. De koffietradista (29%): dit gewoontedier van rond de 50 jaar drinkt koffie het liefst altijd op dezelfde manier en heeft geen specifieke koffievoorkeur.
  3. De koffiekameleon (20%): deze koffiedrinker drinkt in principe alle koffiesoorten, merken en smaken.
  4. De koffiesommelier (18%): is een echte fijnproever voor wie de blend en het koffiemerk het meest van belang zijn.

Zwart
Hoewel onder de type koffiedrinkers er duidelijke verschillen zijn, blijft zwarte koffie het meest populair. De meest aangeboden koffievariaties op het werk zijn lungo (zwarte koffie; 96%), cappuccino (70%) en espresso (64%). De latte macchiato wordt nog relatief weinig aangeboden op het werk (25%), maar begint steeds meer onderdeel te worden van het standaard aanbod. Deze verandering past goed in het veranderende beeld van koffie op het werk, waarbij variatie en kwaliteit steeds belangrijker worden.

Koffiemonitor
De Nescafé Koffiemonitor wordt jaarlijks in opdracht van Nestlé Professional verzorgd door PanelWizard. Dit jaarlijks terugkerende onderzoek vraagt Nederlandse werknemers naar hun mening, voorkeuren en rituelen rondom koffie op het werk. Het onderzoek is uitgevoerd in juni 2016 onder 547 respondenten.

Bron: Outofhome-shops.nl

, , , , , , ,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.