Koffie soorten, Persberichten

Dille & Kamille lanceert koffielijn

23 sep , 2016

Dille & Kamille hecht veel belang aan hoge kwaliteit, duurzaamheid en eerlijke samenwerkingen. Dat blijkt ook uit de nieuwe koffielijn die de retailer toevoegt aan haar assortiment. De lijn bestaat uit drie koffiemelanges van 100% Arabica koffiebonen, die klimaatneutraal worden gebrand én bijdragen aan het goede doel. Voor heerlijke én eerlijke koffie kun je nu dus ook bij Dille & Kamille terecht!

(H)EERLIJKE KOFFIE
Nero is Italiaans voor zwart, Cerrado een regio in Brazilië en Attimo het Italiaanse woord voor genieten. De drie nieuwe koffiemelanges van Dille & Kamille worden bereid van 100% Arabica bonen met een volle smaak. Anders dan vaak de gewoonte is, wordt de koffie per soort gebrand en pas achteraf gemengd (‘single origin’). Zo komt elke boon het beste tot zijn recht.

DUURZAME PRODUCTIE
Dille & Kamille heeft gekozen voor een samenwerking met de Nederlandse koffiebrander Peeze, één van de meest duurzame branderijen van Europa. Zij branden de koffiebonen 100% klimaatneutraal. Het bedrijf hergebruikt de restwarmte die vrijkomt bij het branden, vangt regenwater op en gebruikt zonnepanelen en windenergie. Door het gebruik van een slimme ‘cycloontechniek’ om de vliesjes van de gebrande bonen te verwijderen, verbruikt Peeze 99% minder water dan normaal. Bovendien is alle koffie gecertificeerd: biologisch, Fairtrade of Rainforest Alliance.

EERLIJKE SAMENWERKING
Ook de mensen achter het productieproces zijn belangrijk voor Dille & Kamille. Zo traint leverancier Peeze koffieboeren in landbouwmethoden en bedrijfsvoering, wat bijdraagt aan de hoge kwaliteit van de boon. Daarbovenop gaat een vast percentage van de inkomsten naar de Peeze Foundation: een stichting die structurele projecten opzet ter ondersteuning van de koffieboeren in de oorspronglanden. Elke klant die bij Dille & Kamille een zakje koffie koopt, draagt bij aan dit goede doel.

De koffie van Dille & Kamille komt in drie smaken:

NERO
– Melange van bonen uit Honduras, Ethiopië en Peru
– Smaakt krachtig, kruidig en zoet
– Ideaal voor espresso’s, lungo’s, cappuccino’s en latte’s
– Van biologische oorsprong, met Fairtrade label en klimaatneutraal geproduceerd

CERRADO
– ‘Single origin’ koffie uit de Braziliaanse regio Cerrado
– Smaakt krachtig naar cacao en noten
– Ideaal voor espresso’s, lungo’s, cappuccino’s en latte’s
– Met Rainforest Alliance certificaat

ATTIMO