Partners,Persberichten

Koffiebranderij Fleur de Café nu hypermodern met Loring koffiebrander

23 nov , 2018  

Fleur de Café is sinds 2014 een ambachtelijke koffiebranderij. De volgende stap in het professionaliseren van onze koffiebranderij is in dit jaar genomen. Begin juli is de koop van een Loring S70 Peregrine gesloten. Daarmee heeft Fleur de Café zich ontwikkeld tot een van de modernste en energiezuinigste koffiebranderijen van Europa.  De Loring is een brander van Amerikaanse komaf met uitzonderlijke skills.

Milieuvoordelen van de Loring koffiebrander
Bijzonder aan de Loring is dat werkelijk alles ingesteld kan worden. Dat geeft meer controle over het brandproces. Verder heeft de Loring een geavanceerde luchtcirculatie. Er wordt geen gebruik gemaakt van een naverbrander. Dit scheelt tot wel 80% in het gasverbruik en is dus minder vervuilend voor het milieu. Bovendien zorgt het uitblijven van een naverbrander voor een betere smaak van de bonen. Deze andere manier van branden zorgt voor de ontwikkeling van meer zoete aspecten in de koffiebonen. Het grootste voordeel van het branden met een Loring is de precisie. De brandprofielen worden namelijk digitaal opgeslagen waardoor er altijd consistent gebrand kan worden.

Vers gebrande koffie
Alle koffie die wij verkopen (met uitzondering van vriesdroogkoffie) wordt hier in onze branderij gebrand en verpakt. Inmiddels hebben wij meer dan 50 verschillende soorten groene bonen. Die wij als single origins verkopen of melangeren. Koffiebonen die in onze koffiebranderij gebrand zijn, worden tot 2 maanden na branddatum door ons als vers aangemerkt. Een jaar na branding is wat ons betreft de uiterste consumptiedatum voor koffiebonen. Tot 2 maanden na branddatum wordt deze koffie nog verkocht als verse koffie.

Private label koffie
Doordat wij koffiebranderij zijn, is het ook mogelijk om uw eigen merk koffiebonen te laten branden.  Een eigen merk koffie noemen we private label koffie. Private label is niet alleen super hip, maar ook onderscheidend en bovendien de ultieme manier van marketing. Uw eigen merknaam die ook prijkt op de koffiezak, het koffiekopje, de koffiekaart. Het kan allemaal. De nieuwe trend voor de koffiespeciaalzaak en horeca is het doorvoeren van de eigen originele identiteit tot in de details, zoals in een eigen koffie.

, , , , , ,


One Response

  1. […] Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend) […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.