Baristas at work

30 procent meer gasten voor Coffeelicious

2 mrt , 2015  

Coffeelicious had al niet te klagen over klandizie, en zag sinds de Dordrechtse zaak op 8 september werd uitgeroepen tot nummer één in de Misset Koffie Top 100 het aantal gasten met nog eens dertig procent toenemen. Tijd om op de lauweren te rusten, nemen eigenaren Fiona Buitenhuis en Marc Stöger niet: de waslijst met plannen is alleen nog maar langer geworden, verklapt Fiona voor de camera van Misset Horeca.

‘Het was net alsof we getrouwd waren, en dat de bruiloft een maand duurde. Echt niet normaal wat er allemaal op ons is afgekomen’, zegt Buitenhuis, een maand nadat Coffeelicious op nummer één in de Misset Koffie Top 100 belandde. ‘Heel veel media-aandacht, zowel lokale pers als landelijk. We zijn zelfs nog op radio 538 geweest.’

‘We hebben nog nooit zoveel bloemen gehad. zelfs de burgemeester en wethouders kwamen de volgende ochtend langs met een bos.’

Ook kent heel Dordrecht nu de koffie- en taartenzaak aan de Wijnstraat. ‘Je hebt wel echt onder een steen gelegen als je ons hebt gemist de laatste tijd.’

Plannen
Maar Buitenhuis en Stöger kijken meer vooruit dan om. Plannen waren er al genoeg, maar een en ander is door de winst in een stroomversnelling geraakt. Er komt in ieder geval een nieuwe machine. nu staat er een robuuste San Remo, Buitenhuis zou die het allerliefst inruilen voor een La Marzocco. Ook experimenteert ze voorzichtig met filterkoffie.

‘De bonen van Goppion blijven voorlopig, daar hebben we immers mee gewonnen. Maar we zouden wel daarnaast nog andere bonen willen.

Tweede locatie
Ook wordt nagedacht over een kookboek met taartrecepten van moeder Joan, er wordt onderhandeld met de gemeente over een terrasboot achter de zaak en ook willen ze verderop in de straat een tweede locatie openen met de bakkerij en een trainingsruimte om koffieworkshops te geven.

Ook financieel is Coffeelicious er niet slechter van geworden, ondanks dat er extra personeel moest worden ingehuurd en dat Fiona veel tijd kwijt is met iedereen te woord staan. ‘De Koffie Top 100 winnen is superinteressant. Ik kan iedereen aanraden keihard te werken voor een hoge plek, goeie trainingen te nemen en de juiste bonen te kiezen.’

Bron: MissetHoreca.nl, Demian van der Reijden

, ,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.