Eigen gebrande koffie in je zaak (advertorial)

31 mrt , 2017

Een echt Nederlands gebruik: een goed kopje koffie drinken alvorens de afspraak kan beginnen. In steeds meer winkels wordt tegenwoordig dit gebruik overgenomen. Loop een willekeurige herenmode zaak binnen en je ziet vaak een goede koffiemachine al staan. Steeds meer winkels beseffen dat je waarde kan toevoegen door zelf gebrande koffie aan klanten aan te bieden. In dit artikel vertellen we iets meer over de ervaring van Heerenzaak M met het eigen overhemden en koffiemerk Liefling.

Koffie & Heerenzaak M
Heerenzaak M is een herenmode zaak in de Maasstraat naast de Rai, Amsterdam. In de Heerenzaak worden verschillende merken overhemden verkocht, waaronder het eigen merk Liefling. Dit merk betekent letterlijk ‘jouw favoriet’. Dit is ook doorgevoerd in de koffie. Vorig jaar is “Liefling” koffie gelanceerd. Een koffie speciaal gebrand voor het merk. Een specialty koffie van de hoogste kwaliteit. Gebrand volgens een nieuwe slow-roasted manier.

Het voordeel van zelf gebrande koffie
Veel mensen zien koffie, nog steeds gewoon als koffie. Niets is natuurlijk minder waar. Door het schenken van zelf gebrande koffie hebben we in Heerenzaak M veel beleving kunnen toevoegen. Naast met een goed overhemd, gaan mensen nu ook met een mooi verhaal over goede koffie naar huis. We hebben ontdekt dat koffie als marketing tool goed werkt. Iedereen drinkt koffie én koffie is een product dat met een positief gevoel geassocieerd wordt. Koppel dat aan een goed gevoel en je krijgt een unieke beleving.

Koffie als marketingtool: hoe?
Koffie is tegenwoordig steeds vaker een kunstwerk. Ook is het veelal één van de eerste indrukken die mensen van je bedrijf krijgen. Lekkere koffie draagt bij aan een positieve vibe van een zakelijk gesprek. In de Heerenzaak moeten klanten bijvoorbeeld wel eens wachten. Als ze dan het verhaal kort uitgelegd krijgen van de koffie én de koffie ook nog eens lekker smaakt, wordt het wachten vele malen minder erg bevonden. Of sterker nog: de klant vindt het vaak zelfs leuk. En komt een volgende keer terug met de vraag: Mag ik weer zo’n kopje lekkere koffie. En met een beetje geluk vertellen ze het nog door ook. Een verhaal over zelf gebrande koffie doet het namelijk goed in de kroeg!

, , , ,