Overige

Moyee Coffee en Coffeemania bundelen krachten

2 mrt , 2015  

Van nu af aan zal elke kop koffie die koffieketen Coffeemania schenkt een kop Moyee FairChain koffie zijn. De nieuwe samenwerking brengt twee van Nederlands meest sociaal radicale koffie merken samen.  

Het was een kwestie van tijd voordat Moyee en Coffeemania elkaar vonden. Beide bedrijven werden tenslotte opgericht om door middel van koffie maatschappelijke impact te realiseren.

“Coffeemania’s passie voor het realiseren van maatschappelijke impact in minder ontwikkelde wijken in de Randstad, was onze voornaamste reden om samen te willen werken. De ondernemersgeest van Mike bleek een perfecte match, omdat we allebei geloven dat je geld kunt verdienen en tegelijkertijd de wereld een betere, leukere plek kunt maken”, zegt Moyee oprichter Guido van Staveren van Dijk . “Coffeemania geeft FairChain koffie fans een prachtige bestemming om van onze koffie te genieten.”

“Moyee’s verfrissende visie om de koffie waardeketen op te bouwen met maatschappelijke impact maximalisatie als doelstelling vormde een geweldig platform om elkaar zakelijk te leren kennen. Toen we hun Ethiopische single estate koffie dronken, waren we verslaafd!” , zegt Coffeemania eigenaar Mike Claassen. “Moyee levert een third wave koffie ervaring met een superieure ideologie.”

De samenwerking bestaat uit koffie, machines, barista-training, co-branding en een actieve belofte samen maatschappelijke impact te realiseren. Neem voor meer informatie contact op met Guido @ 020-7372295 of Mike @ 020-760 0361

Over Moyee Coffee
Moyee is een FairChain bedrijf. FairChain is de naam die Moyee gaf aan haar vernieuwende manier om een waardeketen anders in te richten. Het is een vorm van sociaal ondernemerschap, dat is gebaseerd op het stimuleren van ondernemerschap in ontwikkelingslanden, in plaats van te vertrouwen op ontwikkelingshulp. Het branden van koffie in het land van herkomst is de drijvende kracht achter Moyee’s FairChain principes. Moyee is een 50/50 samenwerkingsverband met lokale Ethiopische ondernemers “een zuivere productie/consumptie relatie.” En omdat Moyee de koffieboeren 200/0 bovenop de marktprijs betaalt, hebben ze toegang tot de beste koffie bonen van het land. Vandaar Moyee’s slogan: radically good coffee. Radicaal goede barista-kwaliteit koffie met radicale maatschappelijke impact.

Over Coffeemania
Coffeemania heeft momenteel 8 koffiebars in Amsterdam, Utrecht en Amstelveen, met plannen om te groeien. De koffie zaken bevinden zich in buurten die een steuntje in de rug kunnen gebruiken én waar gemeenten en woningbouwcorporaties inzetten op sociaaleconomische groei. Coffeemania draagt op diverse manieren bij aan deze ontwikkeling. De medewerkers, die worden ondersteund bij hun (her)intrede op de arbeidsmarkt, worden geworven onder de lokale bevolking. Coffeemania combineert de ervaring van een professionele koffiebar – met focus op kwaliteit en bovenal service – met maatschappelijke impact. Samen met buurtgerichte ondernemers organiseert Coffeemania danscursussen voor kinderen en volwassenen, modeateliers voor kinderen, voorleesavonden, en muziek- en theateroptredens. 

 

,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.