Koffie soorten

‘Coffees From Peru’ geïntroduceerd op Europese markt tijdens World of Coffee 2018

24 jun , 2018  

Vrijdag 21 juni is Europa’s grootste koffiebeurs ‘World of Coffee’ van start gegaan in de Amsterdam RAI. Het bureau verantwoordelijk voor de promotie van Peru (PROMPERÚ) is van 21 t/m 23 juni aanwezig en heeft er vanmorgen zijn koffiemerk geïntroduceerd op de Europese markt: ‘Coffees From Peru’. Het merk is een unieke samenwerking tussen de Peruaanse overheid, lokale koffieboeren, producenten en exporteurs uit het Zuid-Amerikaanse land. Het rijke smakenpalet is te danken aan de bijzondere condities waarin de koffiebonen worden verbouwd. Nog tot en met zaterdag 23 juni kan het publiek tijdens World of Coffee in de Amsterdamse RAI kennis maken met de Coffees From Peru.

Koffieproducenten verenigd
Het koffiemerk Coffees From Peru, verenigt de koffieproducenten uit Peru om zo de krachten te bundelen en de wereld kennis te laten maken met de unieke smaken van het land. De talrijke regio’s, hoogteverschillen en 80 microklimaten waarin de koffiebonen verbouwd worden, zorgen voor een smaaksensatie. Het merk staat niet alleen voor bijzondere aroma’s en hoge kwaliteit, maar ook voor duurzaamheid en gelijkheid tussen man en vrouw. Coffees From Peru moedigt vrouwelijke organisatorische en leiderschapskwaliteiten toe voor een gelijke verdeling binnen de koffieproductie in het land. Daarnaast krijgen – met het bundelen van de krachten – ook kleine en middelgrote koffieproducenten een grotere afzetmarkt en dus betere kansen.

Coffees From Peru op de beurs
Nog t/m zaterdag 23 juni is de stand van Coffees From Peru te vinden op de World of Coffee in de Amsterdam RAI, Hal 8, standnummer: E-22. Gedurende drie dagen kunnen bezoekers voor meer informatie, proeverijen en cupping sessies terecht bij de Peru stand.

Over PROMPERÚ
Het Peruaanse Export & Toerismebureau PROMPERÚ is verantwoordelijk voor de promotie van de export, het toerisme en het imago van Peru, in overeenstemming met het beleid, de strategie en doelen van het Ministerie van Buitenlandse Handel en Toerisme. Hun gezamenlijke missie is om Peru wereldwijd te promoten als toeristische bestemming en als producent van waardevolle producten.  Op die manier dragen ze gezamenlijk bij aan de duurzame en gedecentraliseerde ontwikkeling van het land.

, , ,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.