Espresso machines

Goede doelen sponsoren met een kopje koffie

18 mrt , 2020  

Ondernemen gaat niet alleen om groei en winst. Steeds meer bedrijven beseffen dat ze als onderneming impact hebben op de maatschappij en willen hier een positieve bijdrage aan leveren. Zo is Gio Coffee recent een social impact initiatief gestart. Met elk kopje koffie wordt een bijdrage geleverd aan goede doelen. Een eenvoudig en doeltreffend concept.

Gio Coffee is een gevestigde partij op gebied van koffie voor bedrijven. Bij duizenden klanten worden er jaarlijks miljoenen kopjes koffie geconsumeerd uit een koffiemachine van Gio Coffee. Dit betekent dat je als bedrijf een aardige footprint hebt. Om die reden is Gio al jaren geleden gestart met het leveren van duurzame koffie. Alle koffiemelanges zijn afkomstig uit Rainforest Alliance gecertificeerde plantages. Dit zijn plantages met aandacht voor de natuur en voor de werkomstandigheden van de lokale boeren. In plaats van maximale productie staan mens en natuur voorop. Ook geeft Gio Coffee zijn koffiemachines zoveel mogelijk een tweede leven. Onderdelen worden hergebruikt en in de vorm van refurbished apparaten opnieuw ingezet.

Nu gaat Gio Coffee een stap verder met de introductie van haar nieuwe social impact initiatief. Daarvoor zijn drie goede doelen geselecteerd die passen bij de kernwaarden van het bedrijf. Alle goede doelen zorgen voor betrokkenheid, innovatie, verbinding en energie. Net als Gio Coffee. Gio Coffee draagt 1 cent per kopje koffie af. Per kwartaal wordt er gespaard voor concrete projecten per goed doel. De klanten en volgers van Gio worden op de hoogte gehouden van het positieve effect van de koffieconsumptie. Dit zorgt voor aanvullende betrokkenheid en aandacht voor de goede doelen.

De drie geselecteerde goede doelen zijn Hulphond Nederland, Jantje Beton en Nationaal Ouderenfonds. Dit zijn nationale instanties die specifieke doelgroepen helpen hun leven aangenamer te maken. Zo zijn hulphonden onmisbaar voor hun baasjes. Er zijn een leger aan vrijwilligers en jaren van training nodig om deze honden een scala aan vaardigheden te leren.

Jantje Beton is een goed doel dat reeds tientallen jaren bestaat en als doel heeft kinderen meer speelruimte en meer speelkansen te geven. Hun doel is dat elk kind elke dag een uur onbezorgd buiten kan spelen. Hiervoor zijn ze betrokken bij beleidsontwikkeling, organiseren ze landelijke acties en ondersteunen ze lokale initiatieven.

Het Nationaal Ouderenfonds richt zich op de 2,5 miljoen ouderen in Nederland die zich regelmatig eenzaam voelen. Zo ondersteunen ze projecten en organiseren ze uitjes. Zo brengen ze de verbinding die een kop koffie met een goede vriend te weeg kan brengen.

Door dit initiatief van Gio Coffee draag je door het drinken van een kopje koffie vanzelf bij aan goede doelen. Een mooi laagdrempelig initiatief!

, , ,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.